młodzież ze Szkoły Podstawowej w Pyrzycach w Biskupinie

O poranku 18 maja spotkaliśmy się przed Szkołą, by ruszyć w kierunku Biskupina, który był celem wycieczki. Prognozy pogody były zachęcające a promyki słońca przeświecające delikatnie przez chmury zdawały się je potwierdzać. Droga z Pyrzyc do Biskupina daleka ale nikogo to nie zniechęcało. Bycie w podróży jest przyjemnością samą w sobie. Sprawnie zasiedliśmy w autokarze i nasza przygoda się rozpoczęła.

W Biskupinie podzieliliśmy się na dwie grupy i razem z naszymi przewodnikami ruszyliśmy zwiedzać osadę łużycką. Usłyszeliśmy o pradawnych dziejach, o tysiącach lat historii tego miejsca, poczynając od osady prehistorycznej a kończąc na wczesnych Słowianach. Mogliśmy na własne oczy zobaczyć jak w dawnych czasach wyrabiało się narzędzia i ozdoby, jak mieszkali osadnicy. Dowiedzieliśmy się co nieco o codziennym życiu mieszkańców Biskupina.

Po zjedzeniu obiadu i zakupieniu pamiątek udaliśmy się w dalszą podróż. Tym razem naszym środkiem lokomocji była kolejka wąskotorowa a celem Wenecja i znajdujące się w niej Muzeum Kolejki Wąskotorowej oraz ruiny Zamku Diabła Weneckiego. Przejażdżka kolejką w blasku słońca z wiatrem we włosach była prawdziwą frajdą. Po dotarciu na miejsce ponownie w dwóch grupach ruszyliśmy eksplorować atrakcje. Jedna grupa rozpoczęła od Muzeum Kolejki wąskotorowej, w którym zobaczyła stary tabor z najstarszą lokomotywą, mającą 118 lat, która nadal jest sprawna. Wagony osobowe, towarowe w najróżniejszych konfiguracjach. Ciekawostką była zwrotnica i przejazd kolejowy ze szlabanami, które młodzież sama obsługiwała. W tym samym czasie druga połowa dzieciaków wysłuchała arcyciekawej opowieści przemiłego pana przewodnika o historii Mikołaja Nałęcza znanego pod tajemniczym imieniem “Diabła Weneckiego” na które to ponoś solennie sobie zasłużył. W ruinach znajduje się wystawa maszyn oblężniczych, które wzbudziły ogromne zainteresowanie.

Po dniu pełnym wrażeń ruszyliśmy w drogę powrotną, wszyscy zmęczeni ale zadowoleni snuli już plany dokąd by tu następnym razem pojechać. Bo podróż uzależnia….
Do zobaczenia na szlaku następnym razem.

Ciekawe artykuły, zabawne filmy i zdjęcia, najnowsze oferty wyjazdów prosto na Twojego maila. Zapisz się by być dobrze poinformowanym

Imię i Nazwisko
E-mail:*

Zawsze przed podróżą zabiezpiecz siebie i swój bagaż Ubezpiecz się